wtorek, 22 lutego 2011

Jedz, módl się i kochaj

Autor: Elizabeth Gilbert
Tytuł oryginalny: Eat, Pray, Love: One Woman's Search for Everything Across Italy, India and Indonesia
Wydawca: Wydawnictwo Rebis
Kategoria: Literatura faktu
Stron: 488
Przeczytaj fragment na stronie wydawcy..

Nota wydawcy: Nim osiągnęła trzydziestkę, Elizabeth Gilbert miała wszystko, o czym marzą kobiety – męża, dom, dobrą pracę. Mimo to nie była ani szczęśliwa, ani spełniona. Przeszła przez wyczerpujący rozwód i popadła w depresję, przeżyła nieszczęśliwą miłość i całkowicie odrzuciła wszystko, czym, jak jej się zdawało, miała być. Jedz, módl się, kochaj mówi o tym, co może się zdarzyć, kiedy bierzemy odpowiedzialność za własne zadowolenie z życia.
Książka Jedz, módl się, kochaj stała się bestsellerem także w Polsce. Do tej pory ukazało się 26 jej nakładów. Od listopada 2007 r. wydano prawie 200 tys. egzemplarzy. 5 miejsce na liście hitów „Rzeczpospolitej” za rok 2008 w kategorii non fiction.


Ode mnie: Bardzo chciałabym zrozumieć zachwyty nad tą książką. Może z pewnego dystansu dostrzegam w niej 'coś', ale albo czytałam ją w złym momencie albo do wrażliwych nie należę. Część o Włoszech i Bali całkiem całkiem - trochę melodramatycznie, ale miejscami ciekawie.. Włochy zdecydowały, że czytałam dalej.. a wizja Bali, że przebrnęłam przez fatalne Indie.. Tragedia! Dla mnie ta środkowa część była tak przenudna i zbyt filozoficzna, iż nie byłam kompletnie w stanie skupić się dłużej na kolejnych stronach. Ogólnie nie polecam - zdecydowanie przereklamowane, ale całkiem możliwe że film uratuje dobry pomysł autorki.


2/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz