wtorek, 22 lutego 2011

Pierwszy post

Kilka powodów, dla których nie piszę tego bloga:

  • nie chcę być kolejną anonimową blogerką, która pisze dla samego pisania
  • zdaję sobie sprawę, że takich blogów są miliony i że trzeba mieć to coś, żeby ktoś chciał nas czytać - nie chcę się rozczarować, dlatego nie jest dla mnie najważniejsza liczba komentarzy ani licznik odwiedzin - wiadomo to jest miłe, ale nie najważniejsze!
Dlaczego więc postanowiłam zacząć pisać?


  • po przeczytaniu jakiejś książki X często mam wrażenie, że świat oszalał i ludzie zachwycają się czymś czego ja kompletnie nie dostrzegam - może więc ktoś mnie wyprostuje i naprowadzi!
  • większość moich planów na rok 2011 wiąże się z książkami, a w zasadzie ze "Świadomym czytaniem" - dzięki temu blogowi będę mogła krytycznie podchodzić do ich realizacji, bo tu wszystko widać czarno na brązowym
  • lubię czytać, lubię rozmawiać o książkach.. a jak już robię to pierwsze, to jakoś nie ma okazji do tego drugiego
  • zawsze chciałam pisać bloga z wysoką statystyką odwiedzin i z taką ilością komentarzy żebym nie nadążała z odpisywaniem - wierzę że to kiedyś też nastąpi;) 
  • w związku z powyższym, wierzę że takie cele nie są obce milionom autorów innych blogów o książkach, a skoro część z tego miliona przeglądam, to postanowiłam przestać być anonimowym obserwatorem 

To czego nie lubię i czego tu nie będzie:
  • naprawdę lubię niespodzianki i lubię być zaskakiwana, czasami jednak nie wszyscy dają mi szansę - dlatego nie znajdziecie tu streszczeń książek ani opisów tak daleko idących, że boję się później otworzyć książkę, bo wiem co się wydarzy na stronie X - czytałam takie recenzje i nigdy do takich książek nie zaglądałam. Moim skromnym zdaniem, recenzja ma zachęcać, ma wywoływać tak niesamowite uczucia, że biegnie się po daną książkę i czyta bez wytchnienia aż do ostatniej kartki po to aby zweryfikować daną opinię. Recenzja NIE ma być książką o książce. 
  • długich recenzji też nie lubię - ciężko jest mi je doczytać do końca. Dla mnie dobra opinia o książce jest: zwięzła, konkretna, ciekawa.. bo jeśli opinia jest nudna, to automatycznie książka też wydaje się taką być, chociaż czasami wcale nie jest 

Zapraszam. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz